• Kontakt@ingelehmannskolen.dk
  • Ødisvej 18, Taps, 6070 Christiansfeld

Ledige Stillinger

Underviser søges til Inge Lehmann skolen i Taps ved Kolding – En friskole for højtbegavede børn med fokus på trivsel.

Inge Lehmann skolen åbner dørene for første gang til skoleåret 2024/2025. Vi er derfor i fuld gang med at sammensætte det helt rigtige team til vores fantastiske højtbegavede elever.

Vi søger personer med en natur- og matematikfaglig profil. Da skolen vil arbejde ud fra en projektorienteret undervisningsform, skal du være forberedt på, at du kan komme til at arbejde med elever på alle klassetrin (0.-9. klasse).

Om stillingerne:
Stillingerne er som udgangspunkt fuldtid, med råderum over det meste af din forberedelsestid.
Da du ansættes på en nyopstartet skole, skal du kunne fungere i et  foreløbigt lille lærerteam, som har et tæt samarbejde med skoleleder og forældre.

Du skal være forberedt, og have lyst til, at træde ind i en stejl læringskurve de første år. Vi arbejder ud fra at eleverne skal have de absolut bedste præmisser for trivsel og læring. Vi forventer derfor du har mod på, at delvist selv sætte dig ind i følgende/og/eller deltage i en del kurser om:

• Højtbegavede børn og unge(vi ser dog helst du har rigeligt med erfaring på området)
  • Asynkron udvikling
  • Læringsprofiler ud fra WISC tests og dertil hørende skæve læringsprofiler
  • 2E elever
  • Playful learning
  • Overexcitability hos eleverne

Hvem er du:

Du er glad, positiv og stråler af begejstring over at lære fra dig. Du jubler sammen med eleverne når noget lykkes eller de forundres af noget, og du låner dem en kærlig skulder og roligt nervesystem når hverdagen driller. Dette er virkelig vigtigt i forhold til at sikre de højt begavede elevers trivsel.

Du er dygtig til, og vægter god klasseledelse højt, samt elsker at motivere elever i flok.

Du har generelt en konfliktnedtrappede tilgang til alle omkring dig, samtidig med du er rummelig og løsningsorienteret. Du skal kunne se bag børnenes adfærd når de er i affekt.

Du kan venligt og tydeligt sige til og fra uden at skælde ud. Børnene skal være trygge, men også vide hvor de har dig.

Du kan trives i en lektie fri hverdag hvor de første og største mål for dagligdagen er at eleverne trives, og lærer at lære. Ligeledes kan du sætte den enkelte elevs interesse som udgangspunkt i projektarbejdet, hvor du vil skulle trække en bred fagkombination ind i læringsprocessen.

Det er en klar fordel du er læreruddannet, eller har god erfaring med undervisning af børn og unge. Dog er det afgørende du ikke er groet fast i en bestemt måde at undervise og motivere på. Du kommer til at gøre tingene på en noget anderledes måde på Inge Lehmann skolen.
Det er ligeledes en fordel hvis du har erfaring med playful learning. Det er dog ikke et krav.

Er du selv højtbegavet er det et kæmpe plus. Det sikrer bedst du har en forståelse for eleverne, samt kan møde dem på den frekvens de svinger på.

Til sidst men ikke mindst skal du have mod på at være med til at skabe Nordens bedste skole for højtbegavede børn sammen med en stærkt team af passionerede dygtige mennesker.

Vil du vide mere, kan du kontakte vores bestyrelsesforperson Brit Andresen Hau på telefonnummer 26395657 eller på mail kontakt@ingelehmannskolen.dk

Yderligere informationer
Du kan læse mere om Inge Lehmann skolen på vores hjemmeside www.ingelehmannskolen.dk

Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Børne- og straffeattest indhentes ved ansættelsen.

Lyder det som noget for dig?
Så send din ansøgning på mail til kontakt@ingelehmannskolen.dk

Vi afholder løbende samtaler.

Vi glæder os til at høre fra dig som brænder for at gøre en forskel.